ادامه داشتن ساخت و ساز مسکن در تهران

امضای تفاهم نامه ساخت ۹۰هزار واحد مسکونی با سایر دستگاه ها

ساخت و ساز در تهران

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: ساخت‌و‌ساز مسکن در تهران استمرار دارد. قرار است ۲۰ هزار توسط سپاه، ۱۵ هزار واحد توسط ارتش، ۵ هزار واحد توسط فرماندهی انتظامی، ۵۰ هزار واحد توسط شستا و ۱۰ هزار واحد توسط شرکت برنا تهاتر ایرانیان ساخته شوند.

ایشان با اشاره به اینکه تمام پروژه‌های مربوطه قرار است ۳ ساله به بهره‌برداری برسد، بیان کرد: شهرداری تهران در جهت موضوع مسکن، ۳ سیاست را پیش برده است. اولین سیاست رفع موانع تولید مسکن است که شامل؛ کوتاه شدن زمان صدور پروانه، کم شدن فرآیند کمیسیون ماده ۵ و باز کردن قفل‌هایی که در ساخت مسکن اتفاق افتاده بود، می‌شود.

سیاست دومی که شهرداری تهران دنبال کرد اعطای بسته تشویقی به بافت فرسوده است تا تحریک در نوسازی بافت فرسوده رقم خورد همچنین سیاست سومی  این است که شهرداری تهران از ظرفیت خود استفاده کند و به تولید مسکن بپردازد.

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران تصریح کرد: طی ۳ ماه گذشته ۱۰۰ هکتار اراضی شهرداری تهران که مستعد ساخت مسکن بود را شناسایی کردیم ۴۰ هکتار متاسفانه دارای مشکلات حقوقی بود و بر روی ۶۰ هکتار دیگر بارگذاری مسکن انجام دادیم. سازمان نوسازی شهر تهران حدود ۲ هزار پروژه درحال اجرا داشت و درحال حاضر به ۱۰ هزار پروژه رسیده که در ماه‌های آینده به ۲۰ هزار واحد نیز خواهد رسید.

 

شهرداری تهران در بسته ساخت ۱۸۰ هزار واحدی که قرار است در سال جاری اجرا شود، ساخت ۲۰ هزار واحد را برعهده گرفته که از طریق جذب سرمایه‌گذار دنبال خواهد کرد و ۱۶۰ هزار واحد نیز توسط سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی انجام شود و شهرداری تهران تسهیل‌گری می‌کند.

اقدامات قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تهران بخش خصوصی محور است و بیشتر به دنبال آن هستیم با تسهیل‌گری و رفع موانع شرایط را برای ساخت مسکن بخش خصوصی تقویت کنیم.

 

منبع سایت خبربان

راه آسان‌تری برای ارتباط با مدرسه کسب و کار صنعت ساختمان اینستاگرام مدرسه کسب و کار

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:

مزایای عضویت در مدرسه

  • دسترسی به محتوای آموزشی رایگان
  • اطلاع از پیشنهادات ویژه و تخفیف‌ها
  • بهره‌مندی از خدمات ویژه با قیمت مناسب
  • حضور در برخی رویدادهای داخلی اعضای مدرسه کسب و کار
  • بهره‌مندی شبکه ارتباطات حرفه‌ای در صنعت ساختمان
  • حضور در چرخه کسب و کار صنعت ساختمان و کسب اعتبار