4 استراتژی برای مدیریت کسب و کارهای کوچک در زمان بحران

مدیریت بحران

1-تمرکز روی شایستگی ها و خدمات اصلی

همه کسب و کارها اغلب یکسری محصولات یا خدمات محبوب دارند که همیشه نیاز بازار و مشتریان است این محصولات در دوران بحران هم می توانند به حفظ کسب و کار شما کمک کند، علاوه بر این به هیچ عنوان نباید بودجه موجود را برای پشتیبانی از محصولات یا خدمات ضعیف اختصاص بدهید. تمرکز باید روی تبلیغ بهترین محصولات و خدمات به مشتریان قدیمی، فعلی و البته بلقوه باشد.

2- در زمان بحران بازاریابی را متوقف نکنید

خیلی مهمه که کسب و کارها در دوران بحران هر کاری که از دستشون بر میاد انجام بدهند تا در ذهن مشتریان خود حضور داشته باشند. رکود اقتصاد برای همه یک مسئله استرس زا است و همین ممکن است باعث شود محصولات یا خدمات کسب و کار شما به سادگی فراموش شود یا در بین خدمات رقیب گم شود.

داشتن وب سایت برای کسب و کارها یکی از اجزای اصلی دسترسی راحت به مشتریان و همچنین هسته اصلی بسیاری از فعالیت های بازارایابی و استراتژی های برندینگ محسوب میشود بنابراین شما باید بودجه لازم برای بازاریابی و حضور مستمر در فضای آنلاین را اختصاص بدهید تا در شرایط بحرانی نیز در معرض دید مشتریان خود باشید

مدیریت بحران

3- محافظت از جریان پولی برای رشد کسب و کار در زمان بحران

بحران اقتصادی حاشیه سود رو کمتر و کمتر می کند و جریان پولی کسب و کار شما را به خطر میندازد اگر جریان پولی متوقف شود، عملا کسب و کار به نقطه پایان خودش می رسد، بنابراین برای حفظ کسب و کار در دوران رکود، استفاده از روش هایی برای حفظ جریان پولی ضروری است.

برای مثال 

  • تمام مخارج باید هدفمند باشند بنابراین هر گونه هزینه اضافی را متوقف کنید. منابعی که بدون آن ها هم کسب و کار شما می تواند به فعالیت های خود ادامه دهد را حذف کنید و هزینه های ضروری مثل مارکتینگ را مشخص کنید و برای آیتم هایی که در لیست شما قرار دارند ابتدا گزینه های مقرون به صرفه را بررسی کنید.
  • با تامین کنندگان و سرمایه گذاران خود دوباره مذاکره کنید و بعضی از بند های قرارداد را مطابق با وضعیت بحرانی فعلی تغییر دهید و شرایط پرداخت متنوع تری را درخواست کنید.

 

4- سرمایه گذاری روی مشتریان فعلی

بدون شک جذب مشتریان جدید پرهزینه تر از حفظ مشتریان فعلی است. این موضوع حتی در بهترین شرایط بازار و اقتصاد هم صدق می کند اما در دوره رکود اقتصادی که مردم حساسیت بیشتری روی هزینه های خودشون دارند، جذب مشتری جدید به مراتب دشوارتر می شود بنابراین، روی مشتریانی که فعلا در دسترس تون قرار دارد سرمایه گذاری کنید

با اقدامات مناسب به مشتریان خود نشان بدهید که  به ان ها احترام می گذارید و حمایتشون می کنید و تجربه مشتری فوق العاده خوبی را برای ان ها فراهم کنید به یاد داشته باشید با همین اقدامات ساده و گاهی رایگان میتوانید مشتریان خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنید

منبع سایت دانا پرداز

راه آسان‌تری برای ارتباط با مدرسه کسب و کار صنعت ساختمان اینستاگرام مدرسه کسب و کار

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:

مزایای عضویت در مدرسه

  • دسترسی به محتوای آموزشی رایگان
  • اطلاع از پیشنهادات ویژه و تخفیف‌ها
  • بهره‌مندی از خدمات ویژه با قیمت مناسب
  • حضور در برخی رویدادهای داخلی اعضای مدرسه کسب و کار
  • بهره‌مندی شبکه ارتباطات حرفه‌ای در صنعت ساختمان
  • حضور در چرخه کسب و کار صنعت ساختمان و کسب اعتبار