عناصر ۱۰ گانه برندسازی

شرکت ها تنها زمانی می توانند خود را اثبات کنند و به رسمیت برسند که هویت برند خود را با موفقیت بسازند، اگر هویت برند قوی داشته باشند می تواند به آنها کمک کند تا توجه، اعتماد و وفاداری مشتریان خود را جلب کنند درواقع یک برند موفق یک تجربه منحصر به فرد برای مشتریان خود ایجاد می کند. تجربه مشتری با برند بسیار بیشتر از یک لوگوی طراحی شده یا حتی محصولات شرکت است. این عناصر قطعاتی از پازل هویت برند هستند که برای اطمینان از به یاد ماندنی بودن و متمایز شدن برند کسب و کار از رقبای خود، ساختن آن ضروری است.

ایجاد عناصر برند برای جلب نظر مشتریان نه تنها برای یکپارچه بودن برند بلکه برای شناخت در بازار بسیار مهم است. این در نهایت منجر به وفاداری قوی و پایدار به برند برای سال‌های آینده خواهد شد.

برندسازی

در این مقاله عناصر اساسی یک برند را مورد بررسی قرار می دهیم که همه شرکت های جدید هنگام طراحی استراتژی های خود باید از آنها مطلع باشند.

۱-  اصالت  (Authenticity)

اساس برندسازی اصالت است که بر اساس عملکرد و تحویل بنا شده است. اگر شما به کالاها و خدمات خود اعتقاد ندارید، هیچ کس باور نخواهد داشت. صرف نظر از اینکه ظاهر چقدر خوب است، مشتریان شما سرانجام آن را می بینند. بنابراین، عامل اساسی، داشتن دوره ها یا خدماتی است که شما ارائه می دهید اصالت است تا بتوانید در تبلیغ برند، معتبر نشان داده شوید.

۲- صداقت (Honesty)

صداقت برای ساختن یک برند موفق، حیاتی است. و همه برندهای موفق دارای مشتریان وفادار هستند. اگر با مصرف کننده و خودتان در مورد محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید صادق باشید، اعتماد ایجاد می کنید که با گذشت زمان به وفاداری تبدیل می شود.

۳- ارزش های اصلی (Core Values)

ارزش های اصلی، اساسی ترین اصل برای یک برند هستند. بسیاری از شرکت ها این جنبه را اشتباه می گیرند زیرا آنها از برند به عنوان یک تمرین بازاریابی یاد می کنند. برند های مؤثر با ارزش های عمیقاً ریشه دار منحصر به فرد و خاص شرکت، زنده و معتبر هستند. وقتی شخصی با برند شما ارتباط برقرار می کند، این ارزشها دقیقاً به آنها می گوید که از شما چه انتظاری دارند و به شما می گوید که چگونه این انتظارات را برآورده کنند.

۴- سادگی (Simplicity)

سادگی یک اصل تجاری است. وقتی یک برند بیش از حد کار می کند، مخاطب را گیج می کند و همچنین تخصص آن را به عنوان یک کسب و کار غالب در یک بازار خاص تضعیف می کند. هر کسب و کاری باید دارای یک ادعای اصلی باشد که بر روی آن تمرکز کند، به طوری که مصرف کنندگان بتوانند به سرعت هدف و برتری برند یا خدمات را در مقایسه با رقبا تشخیص داده و درک کنند.

۵- انسجام (Cohesiveness)

انسجام در همه کانالها یک عنصر کلیدی است. یک اشتباه رایج در برندینگ که اغلب برای شرکت ها با افزایش تعداد افراد اتفاق می افتد، این است که ثبات را به هم بزنند. ظاهر، صدا و لحن برند باید از پلت فرم به پلت فرم دیگر جریان یابد تا کاربر بتواند در نگاه اول به راحتی برند تجاری را تشخیص دهد. این را می توان با یکنواختی لوگو، تایپوگرافی هارمونیک و استفاده مناسب از رنگ های برند انجام داد.

۶- پیام رسانی قوی (Strong Messaging)

توسعه برند با پیام رسانی شروع می شود، که یک هنر و یک علم است. برای ایجاد یک پیام و داستان قوی که می توانید هنگام فروش یا صحبت در مورد یک برند به طور مداوم به اشتراک بگذارید، از اجزای پیام رسانی برنامه ریزی شده، پیروی کنید. پیام رسانی یک متن ساده نیست. پیام و برند را آنقدر خوب بشناسید که بتوانید  بداهه نوازی کنید و اجازه دهید پیام ها تکامل یابند.

۷- یک دوره ها با کیفیت (A Quality Product)

بگذارید دوره ها شما به تنهایی صحبت کند. حتی اگر چیزی می فروشید، مطمئن شوید دوره ها شما واقعاً کار می کند و کار دیگران را آسان تر می کند، نه سخت تر. اطمینان حاصل کنید که صرف نظر از آنچه ارائه می دهید، یک تیم قوی وجود دارد که به شما کمک می کند دوره ها خود را ساده و سفارشی کنید تا با نیازها و استفاده مشتری مطابقت داشته باشد.

۸- شناختن مخاطبان هدف خود (Target Audience)

یکی از اصول اساسی برندینگ که برای ایجاد یک برند موفق ضروری است، شناسایی مخاطبان هدف شما و سپس ایجاد کمپین های بازاریابی استراتژیک است که برای آن جذاب باشد. با استفاده از ابزارهای نظارتی که پیشرفت و تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد کمپین های شما را ارائه می دهند، می توانید آنها را بر اساس آن تنظیم کنید تا از موثر بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

۹- رویکرد اول مشتری (A Customer-First Approach)

توانایی یک کسب و کار برای ایجاد اختلال و همگام شدن با تغییرات تکنولوژیکی که با تغییر رفتار مشتری در حال افزایش است، معیار موفقیت کسب و کار در عصر دیجیتال کنونی است. به منظور ایجاد ارزش و پیشنهادات بهتر ، کسب و کارها باید سؤالات اساسی و در عین حال هوشمند بپرسند مثل چه چیزی؟ چگونه؟ چرا؟ و تلاش کنند برای این سوال ها پاسخ مناسب پیدا کنند.

۱۰- خدمات مشتریان (Customer Service)

طی چهار تا پنج سال گذشته، صنعت برندینگ تغییر پارادایم داشته است. امروزه، ما در نقطه ای هستیم که رقابت جدی وجود دارد و تنها چیزی که می تواند به برند کمک کند، خدمات بی عیب و نقص مشتری است. مشتری همیشه پادشاه بود، اما امروزه این پادشاه به شدت حساس است.

 

منبع سایت g2  و pinpointe و weblogibc

راه آسان‌تری برای ارتباط با مدرسه کسب و کار صنعت ساختمان اینستاگرام مدرسه کسب و کار

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:

مزایای عضویت در مدرسه

  • دسترسی به محتوای آموزشی رایگان
  • اطلاع از پیشنهادات ویژه و تخفیف‌ها
  • بهره‌مندی از خدمات ویژه با قیمت مناسب
  • حضور در برخی رویدادهای داخلی اعضای مدرسه کسب و کار
  • بهره‌مندی شبکه ارتباطات حرفه‌ای در صنعت ساختمان
  • حضور در چرخه کسب و کار صنعت ساختمان و کسب اعتبار