میزان سرمایه گذاری :

۷۵۰,۰۰۰ تومان

  • پیش نیاز : ندارد
  • تاریخ شروع : در حال برنامه ریزی
  • مدت دوره : 4 ساعت
  • روز و ساعت برگزاری : در حال برنامه ریزی
  • دپارتمان : مدیریت پروژه و سازماندهی
  • گواهی نامه : گواهی حضور در دوره
مدرس این دوره :

بابک اطهری

  • انتشار: : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳
  • 3041
  • بدون دیدگاه

کارگاه آشنایی با مدیریت استراتژی و تکنیک SWOT

درباره دوره

همه ما به کرات با واژه استراتژی در مدیریت و کسب و کارها و یا پروژه برخورد کرده ایم، شناخت اصولی و ارکان استراتژی بر اساس مرجع Project Management Metric ماموریت این دوره کوتاه مدت ۴ ساعته می باشد.

سرفصل ها و مخاطبان دوره مدیریت استراتژی

در این دوره کوتاه و کاربردی، مباحثی مانند پورتفولیو در مدیریت سازمان، جداول کاربردی تهیه ساختار استراتژی و عوامل موثر در تعیین استراتژی یک سازمان در دو بخش اهداف تجاری ( Business Objectives ) و اهداف عملکردی ( Project Performance Objectives ) به همراه تکنیک کاربردی SWOT بررسی می گردد. شاید تعریف مناسبی از این دوره این باشد که با چه پیش فرض ها و پیش نیازی بایستی یک کسب و کار و یا پروژه ای تعریف کرد و به چه نحوی بایستی عملکرد سازمان را در آن تعریف کنیم تا به اهداف خود نائیل گردیم.

طیف مخاطبان این دوره با توجه به موضوع جذاب و فراگیر استراتژی کلیه مخاطبان ذیل را شامل خواهد شد:

  • سازندگان شهری
  • تازه کاران ساخت و ساز
  • کارفرمایان
  • مالکان
  • مدیران و سرپرستان پروژه
  • مدیران عامل
  • منابع انسانی
  • تضمین و کنترل کیفیت
  • مشاوران مدیریت و برنامه ریزی

اهداف دوره مدیریت استراتژی

هدف از دوره مدیریت استراتژی که زیرمجموعه دوره “مدیریت پروژه و سازماندهی پروژه “ میباشد، در راستای تربیت یک مدیر پروژه حرفه ای، آشنایی ابزاری با استراتژی بوده و اینکه اگر مدیران کسب و کارها و یا پروژه نسبت به تهیه مدل استراتژی اقدامی ننمایند، درصد موفقیت در یک پروژه و یا کسب و کار به حد قابل توجهی نزول کرده و احتمال هزینه کردهای بالا و صرف زمان به تناسب بالایی را شاهد خواهند بود. در نتیجه ایجاد ساختار ذهنی و عملیاتی تهیه پلان استراتژی یکی از ارکان مهم مدیریت پروژه و یا کسب و کار خواهد بود که هدف اصلی این دوره کاربردی و کوتاه می باشد.

ویژگی های منحصر به فرد

این دوره نیز همانند دوره های کوتاه مدت دیگر ترم مدیریت پروژه نسبت به انتقال دانش و مهارت استراتژی می پردازد و به دنبال انتقال این مهارت مهم به مخاطب خود می باشد، تحلیل SWOT در حین آموزش این دوره با مثال های بومی شده در صنعت ساختمان بخش ساخت و ساز شهری بسیار حایز اهمیت برای مخاطبان این دوره خواهد بود.

توصیه های مهم

اینکه یک مدیر تا چه حد به استراتژیست بودن خود اهمیت خواهد داد و اینکه آیا کسب و کار و یا پروژه خود را بر اساس یک تفکر استراتژیک راهبری می کند یا خیر، مطلبی شخصی است که توسط اهداف و تصمیمات مدیران کسب و کارها و یا پروژه ها اخذ می گردد، لذا در صورتیکه به ساختار استراتژیک و مدیریت مبتنی بر اصول استراتژیک استاندادر اعتقادی ندارید این دوره مناسب شما نخواهد بود.

شرکت کنندگان در دوره مدیریت استراتژی پس از ۴ ساعت آموزش به دانش و مهارت های ذیل دسترسی خواهند یافت:

  • آشنایی با اصول مدیریت استراتژیک مطابق استاندارد
  • تهیه مدل استراتژی پورتفولیو برای کسب و کار در سه حالت کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت
  • آشنایی با عوامل مورد نیاز تعیین استراتژی ها در ورود یا عدم ورود به پروژه ها که تاثیر بسزایی در سرمایه گذاری ها خواهد داشت
  • آشنایی با ۴ حالت رفتاری در تکنیک SWOT که تعیین کننده روش های مدیریت در سازمان یا پروژه می باشد.

اساتید

بابک اطهری

بابک اطهری

نظرات کاربران

بدون دیدگاه
    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوره های مرتبط

    مزایای عضویت در مدرسه

    • دسترسی به محتوای آموزشی رایگان
    • اطلاع از پیشنهادات ویژه و تخفیف‌ها
    • بهره‌مندی از خدمات ویژه با قیمت مناسب
    • حضور در برخی رویدادهای داخلی اعضای مدرسه کسب و کار
    • بهره‌مندی شبکه ارتباطات حرفه‌ای در صنعت ساختمان
    • حضور در چرخه کسب و کار صنعت ساختمان و کسب اعتبار
    افزودن به سبد خرید